בוודאי יצא לכם לשמוע או לראות את הפרסומת החדשה של "מקס משלמים בנייד" או Anypay של המתחרה ישראכרט. אז מה זה בדיוק? ואיך אפשר באמת לשלם בנייד בלי כרטיס אשראי? כל התשובות לשאלות החשובות.

חברת כרטיסי האשראי Max וחברת ישראכרט הפכו לחלוצות של ממש בחודש האחרון, כשהביאו לכאן את מהפכת תשלום באשראי באמצעות הטלפון הנייד בלבד, ללא צורך בכרטיס האשראי וללא צורך בקוד סודי.

תשלום באשראי עם הטלפון, הוא ללא ספק תחילתה של מהפכה דיגיטלית שבסופה כבר לא נזכור אפילו איך נראים כרטיסי האשראי ואין ספק שהחיים יהיו פשוטים בהרבה.

אז איך זה בדיוק עובד? האם כל אחד יכול לשלם עם הטלפון שלו? האם זה דורש עמלות? ועוד כמה שאלות נפוצות שיעזרו לכם לעשות קצת סדר בבלאגן. בואו נתחיל:

האם באמת אפשר לשלם באשראי בלבד?

כן, בסופו של התהליך, אתם תוכלו לשלם בעזרת הסמארטפון שלכם בסריקה מהירה וללא מגע יד אדם. עד כדי כך פשוט.

האם אפשר לשלם עם כל טלפון נייד?

ובכן, לא. כדי שזה יעבוד, הטלפון שלכם חייב להכיל את הטכנולוגיה שנקראת NFC. אם אין לכם את האופציה הזאת בטלפון שלכם, לא תוכלו לשלם עם הטלפון שלכם.

איך אפשר לדעת אם יש לטלפון שלי NFC?

רישמו בגוגל את שם הטלפון שלכם והוסיפו אחריו את האותיות NFC, תוצאות החיפוש שתקבלו, כבר יגידו לכם אם יש לכם או אין לכם NFC. לחילופין, היכנסו להגדרות, ובצעו חיפוש של המילה NFC, במידה ויש לכם את האפשרות, תמצאו זאת בהגדרות.

האם זה עובד גם עם מכשירי אייפון?

לא. אם אתם מחזיקים במכשיר של אפל – הלא הוא האייפון, אין כרגע אפשרות לבצע את התשלום בנייד ותצטרכו להמתין עד שחברות האשראי מקס וישראכרט ימצאו את הפתרון הטכנולוגי לכך. בשלב זה לצערכם, רק בעלי מכשירי אנדרואיד יכולים לשלם בנייד.

מה צריך לעשות כדי שאוכל לשלם עם הטלפון שלי?

הורידו את האפליקציה של מקס בקישור הבא או את האפליקציה Anypay בקישור הבא ופעלו לפי ההוראות. לאחר כמה דקות של התקנה, ובמידה והטלפון שלכם מאפשר זאת, תוכלו להתחיל לשלם באופן מיידי עם הטלפון.

האם זה עובד בכל החנויות?

ובכן, עדיין לא. אפשר להשתמש בתשלום בטלפון רק בחנויות ועסקים שמחזיקים במכשירים החדשים של סליקת אשראי הנקראים EMV (אותם מכשירים שדורשים מכם לאחרונה הזנת קוד סודי).

החדשות הטובות: בקרוב, כל החנויות והעסקים בישראל יהיו חייבים להשתמש במכונות החדשות, וכשזה יקרה, תוכלו לשכוח מכרטיס האשראי שלכם ולשלם רק עם הטלפון הנייד שלכם. מהפכה של ממש.

איך עושים זאת בפועל? האם צריך לפתוח בכל פעם את האפליקציה?

ממש לא. כל מה שעליכם לעשות הוא לשחרר את הנעילה של המכשיר ולהעביר את הטלפון מעל מכשיר סליקת האשראי. אין צורך ללחוץ על כלום ואין צורך לפתוח שום אפליקציה לצורך כך.

מיד עם סיום התשלום, תקבלו הודעה לטלפון שלכם שהתשלום עבר בהצלחה.

פרטים נוספים על השירות של תשלום בנייד של מקס תוכלו למצוא בעמוד הבא ועל השירות של ישראכרט בעמוד הבא.