צריכים להמיר שקלים לדולרים? ליורו? או להיפך? את הכתבה הבאה אתם חייבים לקרוא. היא תוכל לחסוך לכם לא מעט ולהפוך את תהליך המרת המט”ח לפשוט, מהיר וזול. כל הפרטים, בכתבה הבאה.

חשבתם להמיר דולר בשקל באמצעות הבנק? כדאי שתחשבו שוב. ישנן כיום אפשרויות המרה טובות ועדיפות בהרבה על הבנק, שיחסכו לכם הרבה מאוד כסף מיותר. במה בדיוק מדובר? ומהן האפשרויות שעומדות בפניכם? הכנו לכם מדריך קצר אבל אינפורמטיבי שיציג לכם את כל מה שצריך לדעת. נתחיל מהאופציה הגרועה ונסיים בטובה ביותר.

המרת דולרים לשקלים בבנק – האופציה הגרועה ביותר

אז כפי שאמרנו, האופציה הכי פחות טובה להמרת דולרים לשקלים או יורו לשקלים, היא באמצעות הבנק שלכם. מדוע? ראשית, הבנקים ידועים בעמלות הגבוהות ביותר בשוק, וכשמדובר בסכומים גדולים, העמלות האלו משמעותיות ביותר ויכולות להצטבר לאלפי שקלים בשנה.

ואם זה לא מספיק, אז העמלות הם רק חלק מהקופון שהבנקים גובים מכם. מסתבר שהבנקים לא משתמשים בשער ביציג או הרציף של המט”ח – (שער שאפשר למצוא בגוגל או באתר של בנק ישראל). השער שבו הבנקים משתמשים להמיר את הדולרים שלכם, הוא שער מיוחד של הבנקים שגבוה יותר במקרה של קנייה ונמוך יותר בעת מכירה. כך שבכל מקרה הבנק ירוויח עליכם.

וכך, התוצאה היא שלמעשה גוזרים עליכם 2 קופונים על המרת מט”ח והרבה מאוד כסף שהיה יכול להיות אצלכם בכיס, הולך לבנק. נשמע לא משהו, נכון? בואו נעבור לאפשרות הבאה.

המרת שקלים לדולרים בדואר ובצ’יינג – עדיף מהבנק אבל עדיין לא משהו

אופציה טובה ועדיפה בהרבה מהבנק, היא המרת השקלים בדולרים באמצעות סניפי דואר ישראל או סניפי הצ’יינג’ למינהם. היתרון המרכזי על פני הבנקים, הוא ההמרה ללא עמלות. אך חשוב לשים לב – גם שאתם ממירים ללא עמלות בדואר או בצ’יינג’, אתם עדיין ממירים בשער שונה מהשער היציג. אמנם זהו לא השער הגבוה של הבנקים, אך עדיין מדובר בשער גבוה מאוד מהשער היציג.

חסרון נוסף בהמרות אלו, שאתם צריכים להמיר את שקלים באמצעות מזומן בלבד, ולא תמיד נחמד להסתובב עם עשרות אלפי שקלים בכיס. לכן, אנחנו מגיעים לאופציה הטובה והנוחה ביותר להמרה כיום.

המרת שקלים לדולרים עם טרנספרוויז – האופציה הנוחה והטובה שיש

אחרי שהבנו כי גם בדואר ובצ’יינג’ ההמרה עדיין גבוהה, הגיע הזמן להכיר פתרונות מתקדמים יותר שמתאימים כבר יותר ל-2023 ומסמנים אופק חדש בעולם ההמרות. אז זה עושה חברת Transferwise.

העברת כספים עם טרספרוויז

העברת כספים עם טרספרוויז

טרנספרוויז היא חברה בריטית חדשה שעשתה מהפכה של ממש בעולם ההמרות. מדובר בפלטפורמה אינטרנטית שמיועדת בעיקרה להעברת כספים מכל מקום בעולם בקלות ובמהירות ובעמלות נמוכות ביותר. למרות שהפלטפורמה מיועדת בעיקרה להעברת כספים בין מדינות, אין שום מניעה ואפשר בקלות להשתמש בה רק לשם המרת מט”ח לכל מטבע שתרצו – דולר, יורו, פאונד וכו’.

Transferwise משתמשת בשער ה-mid-Rate שהוא שער נמוך בהרבה מהשער של הבנקים והאחרים וגובה עמלות נמוכות מאוד. אפשר למצוא בעמוד הבא השוואה של העמלות בין Transferwise לבנקים מובילים כדי להבין עד כמה תוכלו לחסוך.

פתיחת חשבון ב-Transferwise היא קלה ופשוטה וחינמית לחלוטין. ממש כמו לפתוח חשבון בפייסבוק או בגוגל. בפעם הראשונה, תצטרכו לשלוח צילום רשיון נהיגה/ דרכון וכד’ לצורך זיהוי, ולאחר מכן תוכלו להשתמש בפלטפורמה כאוות נפשכם, להמיר כמה שתרצו, לאיזה מטבע שתחפצו, ואף לשלוח או לקבל כספים מכל מקום בעולם בלחיצת כפתור מבלי לשלם עמלות גבוהות.

אז כמה תחסכו? ובכן, אם למשל אתם רוצים להמיר 10000 דולר לשקלים, תוכלו לחסוך כ-800 ש”ח. תוכלו לקרוא בהרחבה על טרנספרוויז במדריך המיועד שכתבנו באתר ובו כל ההסברים וכל השאלות החשובות שצריך לדעת על השירות.