על כל האושר הגדול שמביאה עימה תקופת ההריון, היא גם מביאה איתה לא מעט קושי; בחילות וצרבות, שינויים חדים במצב הרוח, עייפות וחוסר סבלנות, כאבי גב תחתון, שינויים במבנה הגוף, ועוד ועוד ועוד. אחד האתגרים הגדולים ביותר בתקופת ההריון הוא השינה: קשה להירדם ולמצוא תנוחה נוחה כשיש לך בטן ענקית שמקשה עלייך להסתובב מצד לצד וכשהשלפוחית לוחצת.

אז מה עושים? אספנו בשבילך מגוון רעיונות כיצד להפוך את שנת הלילה שלך לטובה יותר בזמן ההריון, החל מכרית הריון והנקה וכלה בשתיית חלב חם.

שינה בזמן ההריון – 4 טיפים מנצחים

  1. הקפידי לשתות הרבה מים – ישנה הנחה שגויה בה נשים רבות משתדלות לא לשתות מים לפני שהן נכנסות למיטה על מנת שהן לא תקומנה לשירותים באמצע הלילה, וזוהי טעות; התייבשות בעת ההריון יכולה להוביל להתכווצויות רחם שיכולות להוביל לצירים מוקדמים, ולכן חשוב להקפיד על שתייה מרובה של מים בזמן ההריון ולפני השינה בפרט. מומלץ להקפיד לשים בקבוק מים על יד המיטה על מנת להימנע מקימה באמצע הלילה לשתות כוס מים.
  2. הימנעי מקפאין – מומלץ להימנע ממשקאות עם קפאין בזמן ההריון באופן כללי, אך במיוחד לפני השינה: תה, קפה, קולה ומשקאות נוספים המכילים קפאין מכיוון שהם יכולים להקשות על תהליך ההירדמות אפילו יותר. אם את חשה צורך למשקה מחמם לפני השינה – שתי חלב חם; הוא מקל על צרבות ומרגיע מאוד לפני השינה.
  3. כרית הריון והנקה – כל מי שהייתה בהריון תעיד שאחד האתגרים הגדולים בזמן ההריון הוא למצוא את תנוחה נוחה בה תצליחי להירדם (וגם זה לאחר שהסתובבת מצד לצד המון פעמים). בעיקרון, אין שום תנוחה שאסור לשכב בה בזמן ההריון, כל תנוחה, כל עוד היא נוחה, היא לגיטימית, אך שכיבה על הגב מכבידה על הגוף והגב מכיוון שכל המשקל מופנה אליו, שכיבה על הבטן היא בלתי אפשרית, אז מה נותר? לשכב על הצד כמובן. כרית הריון והנקה פותחה במיוחד לצרכים הללו של נשים בהריון: היא מעוצבת בצורת U והיא נועדה לתמוך בכל חלקה הגוף; ברגליים, בבטן, בראש ועוד. כאשר את בוחרת כרית הנקה והריון חשוב לשים לב שהציפה שלה עשויה מבד נושם (כמו כותנה למשל) על מנת שתוכל לשרוד כביסות ושטיפות, וכן לשים לב שהמילוי שלה איכותי ונוח, מכיוון שכרית ההריון משמשת אותנו גם בתקופה שלאחר ההריון בזמן ההנקה.
  4. אכלי ארוחת ערב מוקדם – עוד בעיה ידועה לשמצה בזמן ההריון היא הצרבות, ואכילת ארוחת ערב בסמוך לשינה יכולה ליצור צרבות קשות שיפריעו לך להירדם. אם את בכ"ז מוצאת את עצמך אוכלת מאוחר השתדלי לא להישכב מיד לאחר האוכל ולהקפיד להישאר זקופה על מנת שהאוכל "ימצא" את הדרך שלו למערכת העיכול יותר בקלות.