אספנו לכם 5 דרכים שיעזרו ויסייעו לילדים שלכם לרכוש אנגלית בצורה הקלה והמהירה ביותר. כתבה חשובה לכל הורה שעתיד ילדיו חשוב לו.

כיום, כולם כבר מבינים את הרווח הרב אשר טמון בשליטה בשפה האנגלית – רווח שהיה תמיד, אך בעידן האינטרנט ערכו עלה במידה רבה. מהסיבה הזאת, הורים רבים משקיעים לא מעט זמן וכסף בשביל ללמד את הילדים אנגלית כבר בגילאים צעירים – ולא להמתין עד שהילדים יגדלו ואולי יחליטו ללמוד תואר ראשון באנגלית על מנת להשיג שליטה מלאה בשפה.

בחלק גדול מהמקרים ההשקעה אכן משתלמת והילדים מתבגרים כשהם שולטים בשפה האנגלית – אך יש גם מקרים בהם ההשקעה תהיה קצת פחות משתלמת וחרף המאמצים, הילד לא יקלוט את השפה.

אז אם גם אתם מעוניינים שהילדים שלכם ישלטו בשפה האנגלית ומעדיפים שזה יקרה כבר בגילאים צעירים, להלן 5 דרכים אשר יסייעו לכם במטרה:

סרטונים ביוטיוב

החל מגילאי 3-4 הורים רבים מאפשרים לילדים שלהם לצפות בסרטונים ביוטיוב – חלק מקציבים לשם כך שעה וחלק מאפשרים פרקי זמן ארוכים יותר.  בכל מקרה, אם גם אתם נמנים על ההורים אשר מאפשרים פעילות שכזאת וכחלק מכך, מבקשים שהילדים שלכם ייהנו גם מערך מוסף מאותה החוויה, ההמלצה היא לדאוג שהם יצפו אך ורק בסרטונים באנגלית – מדובר בדרך יצירתית ואפקטיבית במהלכה הילדים יכולים ללמוד לא מעט מילים באנגלים ולשפר את השליטה שלהם בשפה.

לדבר איתם אנגלית מגילאים רכים

בשביל לעמוד במשימה צריך הרבה דבקות במטרה וכמובן, רק הורים שהינם דוברי אנגלית בעצמם יעמדו בה. בשיטה זו, ההורים למעשה מדברים עם הילדים ב-2 שפות (לפחות), עברית ואנגלית. יש לקחת בחשבון שיש כאלו שטוענים שמצב כזה עלול לבלבל במעט את הילדים אבל יש גם כאלו שמעידים שמדובר בדרך יעילה להנחיל לילדים כבר בתחילת החיים את רזי השפה.

לימודי אנגלית לילדים - 5 דרכים ללמד את הילדים שלכם אנגלית

לשלוח לחוג אנגלית

יש לא מעט חוגי אנגלית לילדים בכל הגילאים. אם התקבלה החלטה לשלוח את הילדים לחוג אנגלית, חשוב לבחור בתבונה את החוג. מכיוון שבגילאים צעירים חוג אנגלית, אשר מלמד את השפה בלי הפן החווייתי שבעניין יכול לשעמם את הילדים ולגרום להם לא לרצות להגיע או להתמיד. ההמלצה היא לבחור את החוג בתבונה ולוודא שהוא טומן בחובו גם אלמנט חווייתי – משחקים באנגלית, שירים באנגלית וכיוצא בזה. וכמובן, לבחור בחוג שהינו מותאם לגילו של הילד ולרמת השליטה שלו בשפה (מתחיל, בינוני, מתקדם).

להשמיע להם שירים באנגלית

ההמלצה היא כמובן לבחור בשירים קלים ומתאימים אשר יאפשרו להם ללמוד את השפה. ניתן כמובן גם לתרגם להם את השיר ולהסביר להם מהו אומר, על מנת להעלות את מידת היעילות שלו בלימוד השפה. ככלל ככל שהילדים יותר ייחשפו לשפה האנגלית בבית, בדרכים שונות, כך הם יקלטו יותר מילים וישלטו יותר בשפה.

טיולים בחו"ל

טיולים בחו"ל ובעיקר במדינות שהשפה השולטת שלהם היא השפה האנגלית היא הזדמנות מעולה לשפר את השליטה בשפה. כמובן, שצריך לתת לילד עצמאות, ללמד אותו לדוגמא, להזמין דברים לעצמו במסעדה, לשאול את השאלות הרלוונטיות וכיוצא בזה.. ככל שיהיו לו יותר אינטראקציות ויותר מצבים בהם הוא יתבקש לדבר באנגלית, כך הוא ישפר את שליטתו בשפה אך גם את הביטחון שלו בכל מה שקשור לשליטה בה.

כאן חשוב לציין שגם הורים אשר בוחרים לא לנקוט בפעולה כזאת או אחרת על מנת שילדיהם ילמדו אנגלית, יכולים להיות רגועים בידיעה שהילדים נחשפים במידה רבה לשפה – בטלוויזיה, ביוטיוב, בטיק טוק וברשתות החברתיות. בכל מקרה, שווה לעודד אותם לנסות ולהתעמק ברזי השפה עד כמה שהם יכולים – כי כידוע, שליטה באנגלית כבר בגילאים צעירים, יכולה לסייע להם במגוון רחב של תחומי חיים בגילאים מאוחרים יותר.