שנים של עבודה קשה וחיסכון סוף סוף עומדות להשתלם, כשהגעתם לנקודה שבה החלטתם שהגיע הרגע לקחת משכנתא ולהגשים את החלום – דירה בבניין קומות, או בית פרטי עם גינה. העניין הוא שמחכות לכם בחוץ כל כך הרבה אפשרויות, כשהמטרה שלכם היא למצוא משכנתה אופטימלית שמתאימה בול ליכולת הכלכלית שלכם, תוך מחשבה ותכנון על העתיד.

נשמע מפחיד, נכון? לגמרי בצדק. הרי מדובר בעסקה הגדולה ביותר שתעשו בחייכם (לפחות עד לרגע זה). איך ניגשים לתהליך ואיך בכלל בוחרים את המשכנתא המדויקת ביותר עבורנו?

משכנתה אופטימלית שמתאימה לכם בול

אתם כבר יכולים לדמיין את עצמכם ניגשים לדלת הנכס הפרטי שלכם עם המפתח, והכל חדש ומריח כל כך טוב. רגע לפני שהחלום הזה יתגשם, עליכם למצוא משכנתה אופטימלית שלא רק תאפשר לכם לרכוש את הנכס המדובר, אלא גם תשאיר לכם מרווח לנשימה בסוף החודש. הנה כמה דגשים שיש לקחת בחשבון ולעקוב אחריהם כשמחליטים לפתוח בתהליך:

  • יכולות כלכליות – לפני שרצים לחתום על החוזה הראשון שמתגלגל אליכם, כדאי לקחת בחשבון את היכולות הכלכליות שלכם; להבין מהו ההון העצמי שעומד לרשותכם, האם הוא בכלל מספיק כדי לממן נכס שמעניין אתכם? יש הבדל עצום בין נכס של מיליון ₪ ונכס של חמישה מיליון ₪ ועדיין, שניהם לא עניין של מה בכך ואם לא בוחרים במסלול הנכון, מדובר בשיעבוד למשך שנים רבות.
  • בדקו את אפשרויות הסיוע – אתם לא לבד במערכה. כלומר, לא לגמרי. משרד השיכון והבינוי מעמיד תוכניות סיוע בלקיחת משכנתא עבור מי שזכאי לכך, בהתאם לקריטריונים כגון מספר ילדים עד גיל 18, שירות צבאי, נישואין ועוד. שווה לבדוק את הנושא, שכן בסכומים האלה – כל סיוע הוא מבורך ונדרש ויכול להפחית את העלויות במאות אלפי שקלים.
  • משכנתא היא לא הכלמשכנתה אופטימלית היא לא רק הסכום נטו שתשלמו בכל חודש, יש גם הוצאות נלוות. למשל, ביטוחים! כן כן, יש דבר כזה ביטוח משכנתא והוא קיים כדי להבטיח שבמידה וחלילה היכולת הכלכלית שלכם נפגעת, יש מסמך שמגן עליכם בפני הגורמים הבירוקרטיים והגוף שהלווה לכם את הכסף.

תמהיל מדויק הוא המפתח

אלמנט נוסף שיקבע מהי אותה משכנתה אופטימלית שתקחו בסופו של דבר, הוא תמהיל ההלוואה. תמהיל זה מורכב מסעיפים בהתאם למסלולים השונים, וגם גמיש בהתבסס על תנאי השוק שמושפעים מכל כך הרבה תנודות ושינויים ללא הרף. כדי להצליח לעמוד בקצב של השינויים הללו ולהתאים את עצמכם אליהם, מומלץ לפנות לייעוץ משכנתאות מקצועי.

יועצי המשכנתאות למדו את רזי התחום וישמחו ללוות אתכם, להסביר לכם, לשקף ולהכווין אתכם לכיוון הנכון, למשכנתה המתאימה ביותר למצבכם הכלכלי, תוך מחשבה על שינויים שעלולים להתרחש בעתיד ולהשפיע עליו.