כשאנחנו הולכים לקנות מחשב, נייד או נייח, עומדות בפנינו אופציות שונות אשר מתחלקות על פי קטגוריות מסוימות. למשל, אנחנו יכולים למצוא מחשבים המותאמים לסטודנטים, מחשבים המותאמים לעבודות עיצוב, מחשבים ספציפיים המתאימים לתכנות, וכן אנחנו יכולים למצוא מחשבים המתאימים לצרכים אחרים.

אחת הקטגוריות הפופולאריות ביותר בעולם המחשבים היום הם מחשבי גיימינג. מדובר על מחשבים המיועדים לצורכי משחק, בין אם זה באופן מקצועי ובין אם זה באופן חובבני. הרעיון הוא פשוט, עולם משחקי המחשב התפתח מאוד עם השנים ועל מנת להפעיל ולהשתמש בהם בצורה טובה, אזי שיש צורך במחשבים עם מרכיבים מסוימים. לכן צריך לקנות או לבנות מחשב המותאם לכך. זו הסיבה שאנחנו יכולים לראות קטגוריה ספציפית שעוסקת אך ורק בכך.

ישנן שתי אופציות עבור מי שצריך מחשבי גימיינג. אופציה אחת היא לרכוש מחשב מובנה, כפי שחברות וחנויות רבות מציעות. מדובר על מחשב עם מפרט מסוים, אשר ניתן לשדרג אותו אך בעיקרון המפרט נשאר כמעט אותו דבר.

אופציה שנייה היא בניית מחשב גיימינג. מדובר על מחשב שאנחנו בונים על פי המפרט שלנו, במטרה ליהנות ממכשיר איכותי ואטרקטיבי שיאפשר לנו לשחק משחקי מחשבי שונים. לשם כך, אנחנו צריכים להכיר את התחום, לדעת אילו חלקים עלינו לרכוש וכיצד להרכיב אותם במחשב, וכמובן מה מבין כל החלקים יותר משתלם לנו, יותר משמעותי ויכול לאפשר לנו ליהנות מחוויית שימוש טובה יותר.

על מה צריך להסתכל במחשב גיימינג?

מחשבי גיימינג נבדלים ממחשבים רגילים במספר נקודות. אנחנו נתייחס אליהם באופן כללי בשביל להבין איך רוכשים או בונים מחשב מאפס.

בראש ובראשונה צריך להתייחס למעבד של המחשב בשביל לדעת באיזה מהירות הוא עובד, עד כמה הוא חזק, איכותי ומשמעותי. המעבד צריך להיות מסוגל להפעיל את שאר המרכיבים של המחשב ובפרט את המשחקים שאנחנו מעוניינים לשחק בהם.

לאחר מכן עלינו להתייחס לזיכרון של המחשב, חשוב שהוא יהיה מספיק גדול בשביל שנוכל ליהנות מחוויית שימוש במחשב ובמשחקים, להפעיל אותם ולשחק בהם בצורה סדירה וטובה.

בהמשך אנחנו צריכים להתייחס למפרט של כרטיסי מסך וקול, בשביל שיהיה ניתן ליהנות מכל ההיבטים הגרפיים, הויזואליים והווקלים של המשחק.

ולבסוף עלינו להתייחס להיבטים של תקשורת, על מנת שנוכל לשחק עם גורמים חיצוניים ללא הפרעות וללא תקלות.

מה עדיף, לקנות או לבנות מחשב?

אם אנחנו רוכשים מחשב, זה יכול להיות יותר יקר, אך מנגד זה חוסך לנו זמן ועבודה. אם אנחנו מחליטים לבנות מחשב, אז ייתכן ונוכל לחסוך בעלויות, אך זה דורש מאיתנו ידע, דורש מאיתנו להבין באילו מרכיבים להשתמש ואיך אפשר לחבר בין כולם בשביל להשתמש במחשב כמו שאנחנו רוצים. לכן אנחנו צריכים להחליט מה יותר משתלם לנו ומה אנחנו יכולים או לא יכולים לעשות.