איך מעצבים סלון באופן מקורי? מה עושים עם הקיר מעל המיטה? אם אתם שוחרי אמנות ורוצים לאבזר את ביתכם בפריטים יצירתיים שונים תוך עמידה בתקציב סביר, כדאי שתקראו את הטיפים הבאים.

העלות הממוצעת של שירותי הום סטיילינג לכל הבית עומדת על 3,000-7,000 ש"ח, כאשר עבור עיצוב פנים של הסלון בלבד תצטרכו לשלם כ-2,000-5,000 ש"ח – לא כולל הריהוט עצמו. לשם השוואה, עיצוב פנים של כל הבית כולל ריהוט ורכישת הפריטים השונים כבר עשוי להגיע לתקציב של כ-10-30 אלף ש"ח, לפי הטעם האישי והמשאבים שלכם.

אבל הבעיה האמיתית היא שהשכרת שירותי מעצבי פנים לא מבטיחה תוצאה מושלמת. בסופו של דבר, כל אחד ואחת מאיתנו הם עולם ומלואו וזה חייב לקבל ביטוי גם על הקירות. כדי לעשות את זה באופן מקורי ויצירתי, עלינו לשלב בבית כמה שיותר פריטי אמנות.

החדשות הטובות הן שזה אפילו לא חייב להיות יקר, כל עוד עושים זאת נכון ועל בסיס מספר כללי מפתח:

1. בחירת אמנות היא תהליך

אף בית לא מעוצב ביום אחד. בשביל ליצור אוסף אמנות אישי יש צורך בתהליך שדורש זמן, מחשבה, סגנון והגדרת תקציב. בגלל המבחר הגדול, חשוב להיחשף להיצע הקיים ולשלב בין הפרמטרים השונים עד שמוצאים אלטרנטיבה לפריטים הגנריים שבדרך כלל יש על המדף בחנויות עיצוב הבית.

בהקשר הזה, הטיפ הכי חשוב הוא לא לקנות אמנות לפי הקירות בבית – אלא לפעול הפוך ומתוך רגש. קודם כל, צריכה להיות רמה מסוימת של ריגוש ראשוני, כימיה ואהבה לפריט האמנות המדובר. אחרי זה, כדאי לנסות להבין את האיכויות הטכניות והרעיוניות שלו.

אם תבחנו כך כל יצירה רלוונטית ואף תנתקו אותה מהחלל הביתי, תוכלו למנוע בחירה מקובעת ולמצוא פריט אמנות שילווה אתכם גם בדירה הנוכחית וגם בבתים שעוד תחליפו בעתיד. לבסוף, כל שיישאר לכם הוא להביא את האמנות הביתה ורק אז להחליט איפה לשים את היצירה: בסלון, בחדר השינה או בכל מקום אחר.

2. השקעה לטווח ארוך

אמנות טובה היא השקעה לטווח ארוך וכדאי לבחור אותה במנותק מטרנדים חולפים. אמנם על טעם וריח קשה להתווכח, אבל יש קריטריונים אובייקטיביים שבהם היצירה צריכה לעמוד על מנת להתאים כפריט אמנות לבית שלכם: כמו למשל איכות חומרי הגלם, עומקים ורבדים שיש בה, גודל מבחינת מידות וכמובן מחיר.

אם התקציב לא מאפשר לקנות את יצירת החלומות במחיר של עשרות ומאות אלפי שקלים, אין שום בעיה להתחיל בקטן. אמנות היא עבור כולנו שפה חדשה שאותה צריך ללמוד ויש כאלה שמתייחסים אליה בתור טעם נרכש. מבחינתכם, המשמעות היא שיש מספיק זמן ומקום כדי לסגל את העין, המחשבה והדמיון עד שמוצאים את הדבר הנכון – גם ברמה האישית וגם ברמה הכלכלית. בנוסף, זו לא הוצאה רגילה אלא השקעה משתלמת לטווח ארוך.

3. אל תשכחו לבטח את היצירה

אחד הטיפים הכי פרקטיים עבור מי שמתכנן או כבר שילב אמנות בבית היא להוסיף את הפריטים השונים לביטוח. סביר להניח שכבר יש על שמכם ביטוח תכולת דירה ומבנה, אז כל שנותר הוא לעדכן את חברת הביטוח על היצירה שאותה בחרתם להוסיף לרפרטואר.

המשמעות של הוספת פריטי אמנות לפוליסת הביטוח היא פרמיה חודשית גבוהה יותר. עם זאת, עדיף לבטח עכשיו את כל תכולת הדירה מאשר לספוג את ההפסד הכספי בקרות האירוע הביטוחי: בין אם מדובר חלילה על גניבה, שריפה או הצפה.