מה זאת בדיוק קופת גמל להשקעה? מהן יתרונותיה? ואילו הטבות מס היא מציעה? הנה קצת מידע על אחד מאפיקי ההשקעה הפופולריים ביותר בישראל.

רוב האנשים היו רוצים להשקיע את כספם ולזכות לתשואות גבוהות במינימום מאמץ ובמהירות שיא. חשוב להבין שתשואה גבוהה ומהירה הולכת יד ביד גם עם סיכון גבוה, כלומר ככל שהתשואות גבוהות כך גם גדלים הסיכונים. לכן כאשר אתם משקללים איפה כדאי להשקיע כסף, עליכם קודם כל להבין מהו גודל הסיכון שאתם מוכנים לקחת, לפני שאתם בוחרים באפיק השקעה כזה או אחר.

אז איפה כדאי להשקיע כסף?

אם אתם מחפשים אפיק חיסכון משתלם להשקיע בו את כספכם, כאשר אתם קובעים את מידת הסיכון, כדאי שתשקלו את האפשרות של קופת גמל להשקעה. קופת גמל להשקעה מציעה לכם יתרונות רבים, ולכן היא מוצר חיסכון שהרבה אנשים פונים אליו. לעומת ההשקעה בבנק עם ריבית נמוכה כל כך, או השקעה בשוק ההון שדורשת ידע, תעוזה וניסיון, כאן מדובר באפיק השקעה ששווה לבחון.

קופת גמל להשקעה 2

קופת גמל להשקעה

מה היתרונות של קופת גמל להשקעה?

קופת גמל להשקעה זהו אפיק חיסכון חדש יחסית, שהושק בשנת 2016. קופת גמל להשקעה מציעה המון יתרונות עבור אלו שבוחרים בה, כמו למשל:
נזילות – אתם מחליטים מתי לפתוח את הקופה ולהוציא את הכספים שלכם. אתם יכולים להחליט למשוך את כל הסכום או את חלקו מתי שתרצו ולעשות בו כל מה שאתם רואים לנכון.
הטבות מס – כאשר שוקלים איפה כדאי להשקיע כסף, אי אפשר להתעלם מנושא המיסוי. כאשר מדובר בקופת גמל להשקעה, המפגש הראשון עם רשות המיסים יהיה כאשר תמשכו את הכסף (25% מס על הרווח הריאלי) אלא אם כן תבחרו להמשיך לחסוך את הכסף עד שתגיעו לגיל 60. במקרה הזה, תקבלו פטור של 100% מתשלום מס. אין ספק שמדובר ביתרון משמעותי על פני אפיקי השקעה אחרים.
ניהול מקצועי של מומחים בשוק ההון – בעת פתיחת קופת גמל להשקעה אתם בוחרים את מסלול ההשקעה המועדף עליכם, כאשר לאורך התקופה תוכלו לעבור בין מסלולים ללא הגבלה. הכסף שלכם ינוהל על ידי מומחים, ללא אירועי מס, כך שהדרך לתשואה מיטבית תהיה סלולה. בנוסף, יש מקומות שבהם דמי הניהול ממש אטרקטיביים מה שהופך את ההשקעה למשתלמת עוד יותר.
אפשרויות השקעה מגוונות יותר – אם ברוב אפיקי החיסכון האחרים החוק אינו מאפשר לכם להשקיע בנכסים לא סחירים, מה שעשוי להעניק לכם תשואה עודפת, כאן המצב שונה. בקופת גמל להשקעה כן ישנה האפשרות להשקיע בנכסים לא סחירים, כמו נדל"ן לדוגמה ובהתאם כמובן להחלטות של מנהלי ההשקעות בקופה.

תמיד שווה להתייעץ עם מומחים לתחום

לא כולנו מבינים בתחום הפיננסי, ואם יש לנו כסף נזיל, לא בהכרח נדע היכן להשקיע אותו. לכן אם אתם לא יודעים איפה כדאי להשקיע כסף, זאת לא בושה לפנות למומחים בענף ההשקעות ולהיעזר בידע ובניסיון שלהם. אנשים בעלי רקע בתחום וניסיון עשיר, יוכלו לעזור לכם להבין מהו אפיק ההשקעה האופטימלי עבורכם, ויעזרו לכם להשקיע את כספכם בהתאמה אישית למטרות ההשקעה ולמידת הסיכון שאתם מעדיפים.