מחפשים מידע עדכני על שיפור מהירות אתרים בכלי לבדיקת המהירות בגוגל (Pagespeed Insight)? הגעתם למקום הנכון. איך עושים את זה? איך בוחרים את איש המקצוע הנכון? כמה זה צריך לעלות? ועוד כמה המלצות חשובות שכדאי מאוד לדעת. הנה כל הפרטים.

יש לכם אתר WordPress? וויקס? אישופ? שופיפיי? או כל אתר אחר, ואתם מנסים להשיג ציונים טובים וירוקים בכלי בדיקת המהירות של גוגל (Google pagespeed insight)? אתם בחברה טובה. בחודשים האחרונים, עולם פיתוח וקידום האתרים גועש וסוער סביב ציוני המהירות של האתרים ואפילו הצליח ליצור תחום עסקי וחדש לגמרי – משפר מהירות אתרים.

הסיבה לעניין הרב סביב שיפור מהירות אתר וורדפרס, נעוצה בהודעה הרשמית של גוגל, בה פורסם כי החל מחודש מאי 2021, עניין מהירות וזמן טעינת האתר יהפוך לפקטור רשמי בהשפעה על מיקום האתר בתוצאות החיפוש בגוגל (קצת כללי, כי מדובר למעשה בפרמטרים שנקראים Web Core Vitals אבל לא ניכנס לזה עכשיו), והרי מי לא רוצה לקבל 90 או 100 ב-Pagespeed Insight ולהיות במקום הראשון בגוגל??

אבל בניגוד לתחום קידום אתרים בגוגל, שבו אנשי המקצוע עוסקים בעיקר בניחוש הפרמטרים המשפיעים על תוצאות החיפוש, במקרה של מהירות האתר, כבר מדובר בעניין טכני לגמרי שניתן לפתור ולהתגבר עליו בעזרת ידע ספציפי בנושא לצד כלים אוטומטיים מקצועיים שעוזרים למתכנת או לאיש המקצוע לעשות זאת.

אז איך אפשר לשפר את הציון ב-Pagespeed Insight?

ובכן, במדריך הזה, לא נעסוק בצד הטכני של שיפור מהירות האתר (ויש לא מעט), אלא נבדוק מהם הדרכים השונות לשפר את הציונים, נבדוק כמה זה עולה, ונדע ממה צריך להיזהר, אבל בגדול, חשוב לדעת שהציון של ה-Pagespeed insight (בואו נקרא לו פשוט PSI), מושפע מסוג האתר, אחסון האתר ומהמאפיינים שמהם הוא מורכב.

למעשה כל אתר בנוי בצורה שונה – אם זה תמונות, סרטונים, סליידרים, טקסטים וכו'. כל אחד מאלו משפיע באופן ישיר על הציון ב-PSI. גם לפלטפורמה שבה בנוי האתר, כמו למשל וורדפרס, וויקס וכד', יש קשר ישיר לציונים וגם לאחסון האתר השפעה חזקה מאוד להשגת ציונים טובים. עוד פרטים על כך, מיד בהמשך.

או קיי, אני מעוניין לשפר את מהירות אתר הוורדפרס שלי – איך אני עושה את זה?

מכיוון שהפלטפורמה הפופולרית ביותר כיום לבניית אתרים בישראל, היא וורדפרס (WordPress), אנחנו נעסוק במדריך זה בעיקר סביב הפלטפורמה הזו, אבל בגדול, העיקרון תופס על כל אתר באשר הוא.

אז כדי לשפר מהירות אתר וורדפרס ולהשיג ציון טוב ב-PSI, צריך לבחור באחד משני המסלולים – המסלול העצמי שבו תוכלו לנסות ולשפר את המהירות בעצמכם, או המסלול של חיפוש מומחה לשיפור מהירות אתרים שיעשה זאת עבורכם.

שיפור מהירות אתר וורדפרס

שיפור מהירות אתר וורדפרס

אם בחרתם לעשות זאת לבד, דעו שלא מדובר במדע טילים ואפשר בהחלט לשפר הרבה מאוד את הציון באמצעות פעולות יחסית פשוטות והורדת תוספים כאלו ואחרים לאתר הוורדפרס שלכם, גם ללא צורך בידע תכנותי או בכתיבת קוד. תתחילו בחיפוש בגוגל או ביוטיוב ותמצאו אינספור מדריכים שיסבירו לכם צעד אחר צעד את הפעולות הנדרשות.

אם לעומת זאת אין לכם את הזמן או את הסבלנות לעשות זאת לבד, תצטרכו להיעזר במומחה לשיפור מהירות מקצועי שיעשה לכם את העבודה. אז איך מוצאים מישהו כזה וכמה זה אמור לעלות? תיכף נגיע לזה.

שיפור מהירות אתרי וורדפרס – מחיר והבעייתיות של התמחור

ובכן, מכיוון שתחום שיפור מהירות אתרי וורדפרס הוא תחום חדש לגמרי, לא נוצר מספיק זמן בכדי שיהיה סדר של ממש או סוג של סטנדרט אחיד בכל מה שקשור ברמת העבודה, תמחור, התחייבות וכד' ולכן מדובר בשוק פתוח לגמרי עם טווח מחירים רחב מאוד, תמחור שונה ועוד מגוון של נותני שירות שמציעים דברים שונים.

ואם זה לא מספיק, מדי יום מצטרפים שחקנים חדשים לשוק והופכים את המקצוע החדש לבלאגן אחד גדול הן עבור משפרי המהירות והן עבור הלקוחות, שהם למעשה בעלי אתרים שלא מבינים יותר מדי בנושא ורוצים פשוט למצוא מישהו שישפר את מהירות האתר שלהם.

אז כדי לנסות ולעשות קצת סדר, החלטנו לנסות ולעזור קצת בהבנה נכונה של התחום ובמציאת הדרך הטובה למציאת איש המקצוע המתאים עבורכם. בואו נתחיל.

הכלי לבדיקת מהירות של גוגל - Pagespeed Insight

הכלי לבדיקת מהירות של גוגל – Pagespeed Insight

שיפור מהירות אתר וורדפרס בזול (עד 500 ש"ח)

אם התקציב שלכם נמוך ואתם לא מתכוונים להשקיע יותר מ-500 ש"ח לנושא, אתר פייבר הוא המקום בשבילכם. מי שלא מכיר, אתר פייבר (Fiverr) הוא אתר סחר ענק לפרילנסרים זולים (בעיקר ממדינות עולם שלישי) שעקב הפרשי השכר העצומים במדינתם לבין העולם המערבי, מציעים שירותים זולים מאוד כמעט בכל תחום אפשרי.

אם תערכו חיפוש באתר פייבר למשפרי מהירות אתרי וורדפרס (תוכלו לכתוב בחיפוש באתר wordpress speed optimization), תוכלו למצוא שם מאות משפרים שרק מחכים שתשכרו את שירותיהם. טווח המחירים מתחיל ממש ב-5 דולר ומגיע בדרך כלל לאיזור ה-150 דולר כשהמחיר משתנה בין המתכנתים השונים ובין השירותים שלהם.

אך אל תמהרו לשמוח, אפשר לומר ששמם והמוניטין של משפרי המהירות של פייבר, לא גבוה במיוחד (בלשון המעטה), ואם מדובר באתר שמאוד חשוב לכם, מומלץ להתרחק מהחבר'ה האלו למרות שחשוב לסייג ולומר כי ישנם מקרים של הצלחות ושיפור ציונים בצורה טובה ומהימנה גם מהחבר'ה של פייבר.

שיפור מהירות אתר וורדפרס מקצועי (500 ש"ח ומעלה)

אם אתם מעדיפים ללכת על בטוח ולשים את מפתחות האתר שלכם אצל חבר'ה ישראלים ומקצועיים, תתכוננו לשלם הרבה יותר מהחבר'ה בפייבר. טווח המחירים אצל משפרי מהירות האתרים הישראלים, נע בין 500 ש"ח למשפרים חדשים ללא נסיון ומוניטין ועד ל-3000 ש"ח לחבר'ה המוכרים ביותר בעלי מוניטין גבוה בתחום וניסיון רב.

איפה אפשר למצוא מומחה לשיפור מהירות אתרי וורדפרס מומלץ?

הדרך הפשוטה והמהירה ביותר למצוא מתכנתים ומשפרי מהירות ישראלים, היא באמצעות פייסבוק. היכנסו לקבוצות של בוני אתרי וורדפרס (ויש לא מעט) ותוכלו למצוא שם הרבה מאוד משפרים שמחפשים לקוחות חדשים או אפילו לפרסם מודעה ולקבל הרבה מאוד פניות מכל הסוגים. ניתן גם למצוא בחיפוש בגוגל פרילנסרים וחברות שמציעות שירות שיפור מהירות אתרים.

ולסיום, מה חשוב לבדוק ולדעת לפני שמתחילים לעבוד מול משפר מהירות לוורדפרס?

כאמור, מפני שמדובר בתחום חדש שעדיין נבנה באופן דינמי, חשוב להקפיד על כמה פרמטרים לפני שמתחילים לעבוד מול מתכנת או איש מקצוע בתחום. הנה מה שחשוב לוודא:

  1. תיק עבודות – בקשו מהמשפר לראות אתרים שכבר נעשתה עליהם עבודת שיפור מהירות. אל תסמכו רק על צילומי מסך. כתבו את דומיין האתר בכלי של גוגל ובדקו את התוצאות והציונים של האתר גם בנייד וגם במחשב.
  2. התחייבות ותיאום ציפיות – נסו להגיע לסוג של הסכמה מראש לאיזה ציון אתם מכוונים. ישנם משפרים שלא מוכנים להתחייב בכלל על ציונים וישנם כאלו שיסכימו להתחייב אך יבקשו סכומים גבוהים לשם כך. ההמלצה הטובה ביותר היא בראש ובראשונה לתאם ציפיות ולשמוע לאיזה ציון המשפר חושב שהוא יוכל להגיע. כמו כן, אפשר להציע לנסות לתמחר את השירות לפי הציונים. כך שאם למשל המשפר מצליח להגיע לציון X, הסכום יהיה X ואם הצליח להגיע לציון Y אז הסכום יהיה גבוה יותר וכן הלאה.
  3. ציונים ב-Pagespeed Insight בנייד ובמחשב – חשוב לדעת כי ישנם הבדלים גדולים מאוד בין הציונים בנייד לבין הציונים בתצוגת מחשב. השגת ציון טוב בנייד נחשבת לקשה יותר מתצוגת מחשב ולכן וודאו שהמשפר ישפר את הציונים בשני המצבים.
  4. שיפור הציון בכל הדפים ולא רק בעמוד הבית – האתר שלכם מכיל עוד עמודים מלבד עמוד הבית, וגם עמודים אלו חשובים שידורגו טוב בתוצאות החיפוש, לכן צריך להבטיח שיפור מהירות בכל דפי האתר ולא רק בעמוד הבית.
  5. GTmetrix מול Pagespeed Insight – לצד הכלי של גוגל, ישנו כלי נוסף לבדיקת מהירות שנחשב לפופולרי מאוד ונקרא GTMetrix. חשוב מאוד לדעת שלמרות שהוא נחשב לכלי טוב ואיכותי, זהו לא כלי רשמי של גוגל ואם הסיבה לשיפור מהירות האתר היא כתוצאה מהרצון שהאתר שלנו יופיע טוב בגוגל, כדאי שההתמקדות שלכם תהיה בעיקר מול הציונים בכלי הרשמי של גוגל.
  6. הונאות ורמאויות – כמו בכל תחום טכני שלא כולם שולטים בו, גם בתחום שיפור המהירות ישנם רמאים ותחמנים שמנסים "לרמות" את הכלי של גוגל ולהציג נתונים אחרים מנתוני האמת כך שהאתר שלכם ייראה לכלי של גוגל כאתר מעולה עם ציון 90 או 100, אך בפועל יהיה איטי ולא ידידותי לגולשים. כדאי לשים לב לעניין ולהיעזר בהמלצות טובות על המשפר שבחרתם כדי לוודא שמדובר באיש מקצוע אמין ומקצועי.