בעבר, טיפולי שיניים עסקו לרוב רק בהיבטים הכרחיים לפתרון בעיות שונות שנוצרו עם הזמן. למשל, סתימת חורים, טיפולי שורש, השתלות, וכדומה. עם הזמן, נוצרו כלים ואופציות לטיפולים אשר מאפשרים לנו לשפר את האסתטיקה של הלסת בכלל ושל השיניים בפרט.

אומנם גם בעבר היו טיפולים שיכלו לשפר את מראה הלסתות והשיניים, כמו למשל טיפול יישור, אך גם לטיפול זה יש משמעות מעבר להיבט האסתטי. כלומר, יש לו משמעות בכל מה שקשור להיבטים מעשיים, בין אם זה לשמירה על היגיינת השיניים ובין אם זה בשביל לאפשר לעיסה נכונה ובריאה. לעומת זאת טיפולים המוגדרים כיום כאסתטיקה דנטלית, נועדו יותר להיבטים של מראה וסגנון ופחות להיבטים מעשיים או בריאותיים.

אסתטקה דנטלית - כל הדרכים לחיוך יפה

אסתטקה דנטלית – כל הדרכים לחיוך יפה

במאמר זה נבחן את האופציות שעומדות לרשותנו במסגרת אסתטיקה דנטלית, נציג את הטיפולים השונים והמשמעויות מבחינה אסתטית. צריך לציין, לא כל אחד בהכרח צריך לעבור טיפולים כאלה וכמובן שזה לא בהכרח יכול להתאים לכל אחד בכל גיל. לכן חשוב גם לבדוק אל מי פונים, בשביל שהוא יבחן היטב את המצב וידע להחליט בצורה מקצועית ואמינה, האם זה רלוונטי מבחינתנו.

אילו סוגי טיפולים אנחנו יכולים לעבור?

הלבנת שיניים – הטיפול הנפוץ ביותר בתחום של אסתטיקה דנטאלית היא הלבנת שיניים. מדובר בטיפול שמטרתו להסיר את כל הכתמים מהשיניים שלנו ולהלבין אותן למראה מבריק ונוצץ.

במהלך השנים השיניים שלנו צוברות כתמי מזון ושתייה ואם אנחנו מעשנים אז גם כתמי ניקוטין. מדובר על כתמים שצחצוח שיניים רגיל לא יכול להסיר. לכן יש לעבור טיפול הלבנה בשביל להסיר אותם וליהנות ממראה שיניים מבריק. הטיפול נעשה במרפאה באמצעות נורה מיוחדת המכילה את חומר ההלבנה. תוך זמן קצר אנחנו יכולים לצאת מהמרפאה עם שיניים לבנות ונקיות.

ציפוי שיניים – טיפול אחר שאנחנו יכולים לעבור הוא ציפוי שיניים. במידה והשיניים שלנו מלוכלכות ומוכתמות, אזי שאנחנו יכולים לבחור לצפות אותה בחרסינה או חומר אחר, מותאם, באופן כזה שייצר לנו חיוך מבריק ונקי.  הטיפול נעשה על ידי הסרת שכבה דקה מהשן וחיבור שכבה אחרת, חדשה ונקייה במקום. רצוי לבצע את הטיפול על פני כל השיניים, על מנת שכולן יהיו בצבע אחיד.

השתלת שיניים – טיפול זה שייך גם לתחום האסתטי וגם יש לו משמעויות מעשיות. המטרה היא להשתיל שתלים במקום שיניים רקובות או במקום בו יש מחסור בשיניים. כך אפשר גם לייצר חיוך מלא וגם ניתן להשתמש בכל קשת השיניים על הלסת בתהליך הלעיסה. מדובר בטיפול לא פשוט שיכול לשפר במידה ניכרת את המראה שלנו וכמובן את איכות חיינו.

שלושת הטיפולים אלו וגם טיפולים אחרים צריכים להתבצע במרפאת שיניים אצל רופאים מומחים, אחרי תהליך אבחון מדויק, באמצעות צילומים, מכשירים וחומרים אחרים.