מתכננים נסיעה לחו"ל בקרוב? אל תשכחו לקחת בחשבון ביטוח נסיעות לחו"ל. מהן סוגי הפוליסות השונות ומהם ההבדלים ביניהן? איך משווים מחירים? ועוד כמה טיפים חשובים שכדאי לדעת, בכתבה הבאה.

רגע לפני שאנחנו יוצאים לחו"ל, טיול אחרי צבא, נופש, טיול משפחתי, עבודה או מכל סיבה אחרת, זה בדיוק הזמן ליצור קשר עם חברת ביטוח ולרכוש פוליסת ביטוח נסיעות. פוליסת ביטוח לחול, נועדה לעזור לנו במידה ואנחנו נדרשים לטיפול רפואי  או ביטוח כבודה מסוג כזה או אחר בזמן שהותנו מחוץ לישראל. בין אם מדובר בטיפול רפואי כתוצאה מתאונה, מחלה, חבלה, פציעה או מכל סיבה אחרת, על מנת שנוכל לקבל החזרים על עלויות הטיפול השונות, עלינו לרכוש פוליסה שתתאים לצרכים שלנו.

בהיעדר רכישת פוליסת ביטוח לחול, אנחנו נמצא את עצמנו משלמים את כל העלויות מהכסף שלנו, מבלי לקבל החזר על כך. צריך לזכור, בניגוד למצב רגיל, בו אנחנו שוהים בישראל ונהנים מביטוח בריאות של קופת חולים או ביטוח בריאות פרטי שעומד לרשותנו, בחו"ל במצב רגיל אנחנו לא מבוטחים כלל ולא מקבלים שום תמיכה כלכלית או אחרת, אלא אם אנחנו רוכשים מראש ביטוח נסיעות.

חברות הביטוח הפועלות בשוק זה, מציעות מגוון רחב של פוליסות ביטוח לחול. כל חברה מציעה מגוון רחב של מסלולים אשר מיועדים לקהלי יעד שונים, בהתאם לצרכים שלהם. לפני שנוסעים לחו"ל, אפשר לרכוש לבחון את האופציות השונות שהחברות מציעות, להשוות בין התנאים והעלויות, ולהחליט איזו פוליסה תשרת אותנו בצורה הטובה ביותר.

ביטוח נסיעות לחול

אז אילו פוליסות קיימות וכיצד הן יכולות לשרת אותנו?

ביטוח בסיסי – חברות ביטוח מציעות לנו פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל בסיסי שכולל החזר עלויות עבור שירותים רפואיים סטנדרטיים, בסכומים מסוימים. היתרונות של פוליסה זו, הן מאוד זולות, והן יכולות להספיק עבור מי שנוסע לנופש ביעד מסוים, מבלי שיש לו תוכניות יוצאות דופן לטיולים או לפעילות כזו או אחרת.

ביטוח מורחב – ניתן להרחיב את הפוליסה הבסיסית בשלל כיסויים שונים, כך אפשר יהיה ליהנות מהגנה קצת יותר רחבה, כך גם יהיה אפשר לקחת מעט יותר סיכונים מבלי לחשוש שמא, אם הם חס וחלילה קורה משהו, אנחנו לא מבוטחים.

ביטוח ספורט אתגרי – במהלך השנים נוצרו מסלולים ייעודיים עבור נוסעים שמעוניינים לנסוע לחו"ל לצורך פעילות אתגרית. הביטוח כולל כיסוי לפציעות, מחלות ושירותים רפואיים אחרים שנדרשים כתוצאה מפעילות שכזו.

ביטוח ספורט חורף – לא מעט ישראלים נוסעים בשנים האחרונות לאתרי סקי ברחבי העולם. פוליסה זו יכולה לשרת אותם, מאחר והיא מכסה שירותים רפואיים שונים שנדרשים עקב פציעות או מחלות שנגרמות במהלך הפעילות.

מעבר להתייחסות להיבטים רפואיים, אזי שאפשר למצוא פוליסות שמכסות גם את כל מה שקשור לכבודה, כולל התייחסות למחשבים ניידים, טאבלטים, מכשירי סלולר וציוד יקר ערך אחר. הכיסוי נועד למקרה של גניבה.

טיפ: לפני שרוכשים פוליסה כזו או אחרת, רצוי מאוד להיכנס לאתרי השוואות מחירים כמו למשל אתר Wobi ולערוך השוואה בין הפוליסות השונות, הן בהיבט של עלויות והן בהיבט של תנאים, ואז לרכוש את הפוליסה המתאימה והמשתלמת ביותר עבורכם.