יותר ויותר אנשים משתמשים בשנים האחרונות בקנאביס לצרכים רפואי. אחרי שנים רבות בהן הגישה היתה שמדובר בסם לכל דבר, ולכן התייחסו אליו כך, אזי שהיום נהוג להתייחס לחומר זה גם כאל חומר אשר יכול לעזור מבחינה בריאותית. מדינות רבות חוקקו חוקים אשר מאפשרים לחולים להשתמש בחומר זה בתור כתרופה לכל דבר, בתנאי כמובן שהרופא נותן להם מרשם לקחת אותו. גם בישראל, החלו להשתמש בקנאביס לצרכים רפואיים.

השימוש לקנאביס לצרכים רפואיים מתבצע בצורות שונות, אחת הפופולאריות שבהן היא באמצעות שמן קנאביס. מדובר על שמן אשר מופק מהצמח, אפשר לרכוש אותו בבתי מרקחת ובמקומות אחרים אשר קיבלו אישור למכור קנאביס בצורה חוקית, וניתן לעשות זאת באמצעות חבילות מיוחדות בתוכן יש שמן, ואז כשרוצים להשתמש בו, אפשר לטפטף אותו את החומר מתחת ללשון והוא ייספג היטב.

מהם החומרים הפעילים בשמן קנאביס?

מהם החומרים הפעילים בשמן קנאביס?

הסיבה שחומר כמו שמן קאנביס נחשב למוצר רפואי איכותי עבור חולים ומטופלים במצבים שונים, היא בגלל שהשמן מכיל חומרים שונים שיכולים להטיב עם הגוף בצורות שונות. כאמור, השמן מופק מהצמח, הרבה פעמים הוא מהול בשמנים צמחיים נוספים, כגון שמן זית, ובעזרת תהליך הפקה נכון ואחראי, אפשר לנצל את הסגולות הרפואיות שיש לקנאביס.

אילו חומרים מכיל השמן ואיך הם יכולים לעזור לנו?

שמן קנאביס מכיל בין היתר חומרים כגון חומצת אמינו, חלבונים, אנזימים, סוכרים, גליקו-חלבונים. מעבר לכך, הוא מכיל קנאבינואידים אשר נחשב לחומר הפעיל בצמח, ביניהם יש שני חומרים עיקריים, THC ו-CBD. מדובר בשני מרכיבים אשר יש להם סגולות רפואיות שונות ומשמשות לטיפולים בקרב מטופלים רבים.

צריך לומר, בשביל שהטיפול יהיה נכון ואחראי, חשוב מאוד שהמינון של שני החומרים יהיה מוצלח, וחשוב כמובן גם שהמינון של השמן אותו מבקשים לצרוך יהיה מדויק. לכן תהליך ההפקה חייב להתבצע על ידי גורמים מקצועיים שמתמחים בכך, ובאופן טבעי המטופל עצמו אמור לצרוך את המינון הנכון עבורו ולא מעבר לכך.

בעיקרון, THC הוא חומר יותר שכיח והוא זה שגם גורם לתחושת ההיי בעת השימוש בקאנביס. לעומת זאת, CBD נטול השפעה שכזו.

למי זה יכול להתאים?

השימוש בשמן קנאביס מתבצע מתחת ללשון, כאשר מניחים מספר טיפות וכך החומר נספג היטב דרך רירית הפה. ספיגה כזו היא הרבה יותר יעילה מאשר בדרכים אחרות. הטעם שלו הוא מר, אך אפשר למצוא דרכים כיצד להעביר את הטעם בהמשך.

מי שיכול וצריך להשתמש בשמן קנאביס, הם אנשים המתמודדים עם מחלות כרוניות שונות, אנשים המתמודדים עם תחושות כאב, בין אם זה בגלל הטיפול ובין אם זה מסיבות אחרות. השמן אמור לעזור להם להתמודד עם המצב בו הם נמצאים בצורה הרבה יותר טובה, כך שהם יוכלו לתפקד באופן רגיל ביום יום, מבלי שהבעיה איתה הם מתמודדים תשפיע עליהם באופן יותר משמעותי.