יש אנשים שבכל תחום הם מחפשים את ההכי זול. הם כמעט ולא מסתכלים על האיכות של המוצר כאשר המחיר הזול זה מה שהם רוצים ומחפשים ועל זה הם לא מוותרים. מבחינתם, אם המוצר זול, הוא יכול להיכנס לסל. אם הוא יקר, כבר לא ממש משנה להם האיכות והוא ממש לא שווה להם.

אז יש אולי מוצרים אשר בהם האיכות היא לא ממש קריטית. מנגד יש את אלו שאם הם לא יהיו איכותיים, הרי שלא תתקבל התועלת מהם. ניקח לדוגמא מוצרי חשמל. כאשר הם איכותיים הם פועלים טוב יותר, היעילות האנרגטית שלהם טובה והם מעניקים את התועלת הטובה ביותר. כך גם עם מוצרי מזון. ככל שהם יהיו איכותיים יותר, הרי שהם יהיו טעימים יותר, בריאים יותר וגם משביעים יותר.

שירותים מקצועיים – זול מול יקר

יש שירותים שונים אשר בהם קיימים פערים גדולים מאוד מבחינת המחיר. שם לא תמיד יש הבדל מבחינת האיכות ולעיתים השירות הזול הוא לא דווקא פחות איכותי ולעומת זאת השירות היקר הוא לא בהכרח טוב יותר. כך שאם אתם מחפשים שירות של חשמלאי, שירות של טכנאי, שירות של איש מזגנים או כל נותן שירות מכל תחום שלא יהיה, עליכם לדעת שהתוצאה והאיכות של העבודה ממש לא משתקפים במחיר אותו ינקוב נותן השירות.

ביטוח זול מול ביטוח יקר

בכל מה שקשור לנושא הזה של ביטוחים ובכללם ביטוחי רכב אנחנו לא תמיד יכולים לחפש רק את המוצר הכי זול. לעיתים מציעים לכם ביטוחים זולים מאוד כאשר הפוליסה היא ממש במחיר מגוחך. כאשר דבר כזה קורה, זה אמור להדליק נורה אדומה. כי ביטוח ממש לא יכול להיות מוצר זול. אם הוא כזה, אות הוא שזה לא ממש מוצר איכותי וכדאי להתרחק ממנו כמה שיותר.

ביטוח רכב חובה למשל יש לו את התעריף הקבוע פחות או יותר ולא ייתכן שהוא יהיה זול במידה משמעותית ביחס להצעות המחיר הזולות שאתם מקבלים. כך גם עם כל סוגי הביטוחים האחרים. כמו ביטוחי חיים, ביטוחי בריאות וכן הלאה.

לא מכל חיסכון מתעשרים

יש אנשים שרק מחפשים להרוויח עוד כמה שקלים מכל קנייה. הם רצים לחנות אחת לקנות חלב, בחנות השנייה הם יקנו את הלחם ובחנות שלישית הם יקנו את כל שאר מוצרי היסוד לבית. הם עסוקים כל היום בהשוואת מחירים וכשהם מגלים מוצר שכבר קנו, כאשר בחנות אחרת הוא מוצע במחיר זול יותר, הם ממש לא יכולים לישון מרוב עוגמת נפש.

הם רק לא לוקחים בחשבון את השעות הרבות שהם מבזבזים על בירור המחירים ועל קניות בחנויות מרוחקות הגוזלות מהם הרבה מאוד זמן. זמן כידוע שווה בסופו של דבר כסף. אם אנחנו נהיה עסוקים רק בלחסוך כסף ונקדיש לכך את מיטב הזמן שעומד לרשותנו, לא נספיק לעבוד ולעשות דברים לצורך פרנסתינו. כך שבהחלט אפשר לומר שבכך ייצא שכרינו בהפסדינו.

אל תהיו פזרנים…

אז האמת שאחרי שקצת קיררנו את החסכנים מלחסוך, חשוב לסייג מעט את הדברים. כי יש בהחלט מקרים שאפשר לחסוך והרבה. עם מעט מחשבה ועם מעט תכנון מראש אפשר יהיה ליהנות מחיסכון משמעותי בעלויות של מוצרים או שירותים בסיסיים וזאת בלי להוריד מאיכות השירות או המוצר שיתקבל בסופו של דבר.

אז הסוד הוא כמו בהרבה דברים – האיזון. אם רק נשמור על איזון, נהנה מחיים טובים, קצת חסכוניים, הרבה לא פזרניים ומתחושה של רוגע ושלווה כלכליים.