אין זה סוד שאנחנו נמצאים בתקופת שיא של ענף ההייטק. המספרים מדברים בעד עצמם, ואנחנו יכולים לראות את הנתונים, הן של רווחי החברות, יצוא מוצרים, תנאי שכר של העובדים והביקוש לגיוסים, בין אם זה של השקעות מחד ובין אם זה של עובדים מאידך.

עדיין הרבה מאוד חברות, בעיקר צעירות, לא בהכרח עובדות בתנאים אופטימאליים מסיבות שונות, כלכליות או אחרות. על כן, ברגע שמתאפשר להן, יעשו נכון אם הן יפנו אל משרדי תיווך בשביל לחפש משרד מתאים לחברת הייטק.

היום אנחנו יכולים למצוא משרד תיווך למשרדי הייטק שעוזר לחברות למצוא נכסים למכירה או להשכרה, מתוך כוונה לתווך בין בעלי הנכס לבעלי החברה כך הם יוכלו לעבור אל הנכס ולעבוד ממנו. המטרה היא כמובן לייצר תיווך ארוך טווח, כלומר שכירות למשך שנים או תיווך לצורך מכירה, מתוך כוונה שהחברה תחזיק בנכס עד שהיא תגדל באופן שיאלץ אותה למכור או להשכיר המקום ולחפש משרדים גדולים יותר.

לפני שאנחנו נסביר איך מחפש משרד, חשוב להבהיר עבודה עם משרד תיווך למשרדי הייטק היא משתלמת מאחר והיא יכולה לחסוך הרבה מאוד זמן, טרחה, עלויות וכן למנוע מצב בו החברה שוכרת משרד אשר מתברר שאיננו מתאים לצרכים, תנאים או למאפיינים אחרים העומדים לרשותה או נדרשים לה.

משרד לחברת הייטק

משרד לחברת הייטק

טיפים למציאת משרד הייטק

טיפ ראשון – מיקום

הדבר החשוב ביותר בחיפוש נכס מכל סוג שהוא, בפרט כשמדובר על משרד הייטק, זה המיקום שלו. אף חברה לא תרצה לשכור או לרכוש נכס במיקום לא אטרקטיבי, מיקום שאין בו סביבת עבודה מתאימה, או מיקום שלא יכול לספק את התנאים הנדרשים לעובדים. עדיף לשכור משרד במקום מוכר, מרכזי ואטרקטיבי.

טיפ שני – תנאים

יש לבחון איך המשרד בנוי, מה התנאים שהוא מציע וכיצד אפשר להשתמש בו. כמובן שיש לבחון זאת ביחס לצרכים של המשרד, בין אם זה כמות העובדים ובין אם זה האמצעים שהוא זקוק להם.

טיפ שלישי – דרכי תחבורה

אחת הבעיות הקשות ביותר בישראל, היא הקושי של עובדים להגיע בבוקר בזמן לעבודה או לפחות להגיע תוך משך זמן סביר. רצוי לחפש משרד שממוקם באזור שהוא נגיש לרוב העובדים אם לא לכולם. בין אם זה באמצעות תחבורה ציבורית ובין אם זה ברכב פרטי.

טיפ רביעי – תנאי עסקה

באופן טבעי, אחרי שבוחנים את כל זה, יש לוודא את תנאי העסקה המוצעת, במקרה של שכירות ובמקרה של קנייה. יש לבדוק האם החברה יכולה לעמוד בהם לאורך זמן.

איך בוחרים משרד תיווך?

כאמור, מוטב לחפש נכס דרך משרד תיווך שמתמחה בחיפוש ומציאה של משרדים לחברות הייטק. רצוי לחפש משרד מקומי, כלומר משרד שפועל באזור או יישוב מסוים, מעסיק מתווכים בעלי ניסיון וקשרים, פועל עם גורמים רבים בשוק, וכן יש לבחון את העלויות שהוא גובה עבור שירותי תיווך.