מחשוב ענן משנה את הדרך בה עסקים, גדולים וקטנים, פועלים. הענן מאפשר למשתמשים לגשת לנתונים וליישומים באמצעות האינטרנט מכל מקום וללא כל צורך בשרתים פיזיים. לא מדובר בטכנולוגיה חדשה מהתקופה האחרונה אך ככל שהשנים עוברות יותר עסקים, חברות וארגונים מבינים כי יש ערך רב בענן ויותר בוחרים לעבור לפתרונות מתקדמים.

בהסתכלות על קטגוריית מחשוב הענן אפשר לראות שלושה סוגים עיקריים: ענן ציבורי, ענן פרטי וענן היברידי ונסביר על ההבדלים בניהם:

  • ענן ציבורי – פלטפורמה אשר נגישה לציבור ויכולה להתאים לעסקים הדורשים שימוש רב, מהיר וגמיש.
  • ענן פרטי – פלטפורמה המיועדת לשימוש של ארגון אחד בלבד ושמתאימה לעסקים שרוצים שליטה ופרטיות מלאה בענן.
  • ענן היברידי – שילוב של שתי הפלטפורמות אשר מביא תכונות מתקדמות וטובות מכל אחת מהן.

היתרונות של מחשוב ענן

הסתכלות על הפתרונות אותן מציע מחשוב ענן מראה את כל היתרונות ולכן כל כך הרבה עסקים בוחרים בפתרון זה. הענן מעניק שירותים גמישים הניתנים להרחבה עם אבטחה גבוהה ועדכוני תוכנה אוטומטיים. כל זאת תחת קורת גג אחת (או ענן אחד). בצורה זו העסק יכול לצמוח כשהוא יודע שהצרכים שלו מקבלים מענה מדויק לכל שלב בהתפתחות שלו.

העובדים השונים של העסק יכולים גשת אל הענן בהתאם להגדרות האבטחה שנקבעו מראש. העסק יכול לקבוע את הגישה שתינתן לכל עובד ובכך לא רק לשפר את הביצועים אלא גם את התקשורת הפנים ארגונית, שבסופו של דבר משפרת את התקשורת עם הלקוחות. לא במקרה אפשר לראות עלייה בצריכת שירותי הענן כשהיום לא רק עסקים גדולים וחברות משתמשים בהם אלא גם עסקים קטנים ומתחילים.

הפתרון המתאים מהספק הנכון

רוב העסקים יכולים להרוויח ממעבר לענן וזאת בתנאי שיבחרו את הספק הנכון. ככל שהשנים מתקדמות מצטרפים עוד ״שחקנים״ בתחום והעסק צריך לבחון בקפידה את האפשרויות שעומדות לרשותו. העסק צריך למצוא ספק שיוכל לתת מענה לכל הצרכים הבאים:

  • ייעוץ – על הספק לקשר בין העסק לבין השירות הטוב ביותר ובתוך כך להציע פתרונות מותאמים שיכולים להשתנות בהתאם לצרכים המשתנים של העסק.
  • תמיכה – חשוב מאד למצוא ספק מחשוב ענן שיכול להציע שירות תמיכה בלי שהעסק יצטרך להחזיק במחלקת IT.
  • אבטחה – הספק צריך להגן על העסק ולוודא כי הוא עובד בסביבת ענן מוגנת כשהדבר בא לידי ביטוי הן בתוספים והן באימות הכניסה לענן.
  • עלויות – העסק צריך להיות רגוע ולקבל את השירות הנדרש לו ולשלם מחיר הוגן שיכול להשתנות כשהשירות שיקבל העסק ישתנה.

חברה שאפשר לסמוך עליה

חשוב מאד למצוא את החברה שאפשר יהיה לסמוך עליה. חברה אשר מספקת פתרונות מתקדמים, ייעוץ ותמיכה כך שהעסק יוכל לעבוד ברצף. התחלה טובה יכולה להיות כאן: https://www.ccc.co.il עם פניה לחברה שבאמת מבינה בכל הצרכים המתקדמים של העסק.