מה זה מטאוורס? ואיך אפשר להרוויח שם (הרבה מאוד) כסף? קבלו מדריך פשוט וברור שיסביר לכם בדיוק מה זה מטאוורס ואיך אפשר להשקיע בו. לגזור ולשמור.

אם יצא לכם לאחרונה לשמוע את המושג מטאוורס ואז ללכת לגוגל כדי לנסות להבין מה זה ולחזור כשלא הבנתם כלום, אתם לא לבד. יש עוד רבים כמוכם.

אבל היום זה ייגמר, כי היום החלטנו להציג בפניכם מדריך מפורט וברור, שיפשט ויסביר לכם בצורה פשוטה מה זה מטאוורס? ואיך אפשר להשקיע שם ואולי אפילו להרוויח לא מעט. אז בואו ונצא לדרך.

אז מה זה מטאוורס?

ובכן, המטאוורס או המטברס (Metaverse) הוא יקום וירטואלי לגמרי ולפי רבים המתחרה העיקרי העתידי של רשת האינטרנט שיצליח גם לשנות ולהשפיע על העולם בזמן קצר מאוד.

בגדול, נסו לדמיין מקום שבו אווטארים (דמויות וירטואליות) המייצגים אנשים אמיתיים, מסתובבים בעולם וירטואלי ודימיוני אך מתנהגים כמו בעולם הרגיל. נפגשים ומתרועעים עם אנשים אחרים, מבלים, קונים וכו'.

תוכלו למשל לצאת לסיבוב קניות בקניון וירטואלי שבו חנויות בגדים אמיתיות שאתם מכירים ולהיכנס לחנות הוירטואלית ולרכוש בגדים חדשים, תוכלו ללכת להופעה וירטואלית חיה של אמן ידוע או סתם להיכנס לפאב וירטואלי ולדבר עם אנשים על כוס בירה וירטואלית.

מטאוורס - מה זה בדיוק? ואיך קונים שטח במטאוורס?

מטאוורס – מה זה בדיוק? ואיך קונים שטח במטאוורס?

מי אחראי על המטאוורס?

הדבר הראשון שאתם בוודאי תוהים, הוא מי יצר את זה? או מי אחראי על כל היקום הזה? ובכן, מכיוון שהמטאוורס נמצא ממש בחיתוליו, אין באמת תשובות לשאלות החשובות והמהותיות האלו.

נכון לעכשיו, עדיין לא ברור מי הם השחקנים המובילים, מי שולט עכשיו ומי ישלוט בעתיד. אבל מה שבטוח, זה בהחלט דבר שהולך וגדל מיום ליום ואין בכלל ספק שבעוד כמה שנים, כבר נתחיל לראות את המטאוורס קורם עור וגידים ותופס הרבה יותר מקום בחיינו.

איך משתתפים במטאוורס?

חשוב להבין, המטאוורס אינו מקום אחד וייחודי, אלא הגדרה כוללת לפלטפורמות המאפשרות ליצור מציאות רבודה ויש לא מעט כאלו. בדיוק כמו שרשת האינטנרט היא שם כולל לכלל האתרים ברשת.

הפלטפורמות שנחשבות נכון להיום כמוכרות ופופולריות ביותר במטאוורס, הן Sandbox ו-Decentraland. ישנן כמובן עוד עשרות פלטפורמות ועם הזמן סביר מאוד להניח כי גם יצטרפו חדשות (אולי של חברות ענק כמו פייסבוק ואחרות), אך Sandbox ו-Decentraland הן השניים הידועות ביותר כיום.

sandbox

Sandbox – אחת הפלפורמות הפופולריות והבולטות ביותר במטאוורס.

איך קונים קרקע או שטח במטאוורס?

כן, השטחים בפלטפורמות המטאוורס מוצעים למכירה לכל מי שחפץ ורבים מאמינים כי רכישת שטח עכשיו, תהיה השקעה משתלמת בעתיד (זוכרים את מי שזלזל בביטקוין בתחילת דרכו?).

כבר עכשיו, מחירי השטחים משתוללים ועולים ויורדים בדומה מאוד למטבעות הקריפטו. כמו כן, ישנם פלטפורמות רבות המציעות שטחים למכירה והמגוון גדול מאוד ומבלבל.

אז איך עושים את זה?

ובכן, הדבר הראשון שצריך לארגן לפני שקונים שטח במטאוורס הוא לרכוש מטבע קריפטו וברוב המקרים כדאי שיהיה את'ריום. מכיוון שישנם פלטפורמות שונות המציעות שטחים למכירה, כל פלטפורמה מבקשת סוג מטבע שונה.

אם יש לכם כבר ארנק דיגיטלי עם את'ריום, תוכלו להמיר בקלות למטבע המתאים, אם לא, תצטרכו להצטייד בארנק ובמטבע את'ריום. השלב הבא, יהיה לבחור את הפלטפורמה שאתם רוצים לרכוש בה את השטח.

כאמור, ישנם לא מעט פלטפורמות בתחום המטאוורס ומדי תקופה מצטרפות עוד ועוד פלטפורמות חדשות. אבל אם אתם רוצים ללכת על בטוח, כדאי להשקיע באחת משתי הפופולריות ביותר – Sandbox ו-Decentraland.

לאחר מכן, תגיעו למפות של העולמות הוירטואליים באחת הפלפטפורמות ותוכלו לבחור מיקום לרכישה. טיפ: מומלץ לרוכש שטח בצמוד לשטח של חברה ידועה. הדבר אמור להבטיח לכם ביקוש גדול בעתיד.

אם אתם רוצים לרכוש שטח וירטואלי ב-Sandbox, כדאי לבדוק את המדריך הבא שמסביר לפרטי פרטים כיצד לרכוש שם שטח, אם לעומת זאת אתם בוחרים לרכוש שטח ב-Decentreland, כדאי לקרוא את המדריך המצוין הבא.

כמה באמת אפשר להרוויח מקנייה ומכירה של נדל"ן במטאוורס?

בדומה להשקעה בנדל"ן אמיתי או כל השקעת הון, מחיר השטחים במטאוורס משתנה בהתאם להיצע ולביקוש ומכיוון שזהו שוק טרי ופרוע למדי, התנודות הן חדות מאוד ומזכירות את התנודות בשוק הקריפטו.

אם נסתכל על ההיסטוריה הקצרה של תנועת השוק, רק לפני כמה חודשים היה ניתן לקנות חלקות קרקע במטאוורס בכמה מאות דולרים והיום הן נמכרות במעל עשרת אלפים דולר, כך שכפי שאתם רואים, אפשר להרוויח הרבה מאוד כסף, אך גם להפסיד. קחו זאת היטב בחשבון!

ומה לגבי NFT ואיך הוא קשור למטאוורס?

עבור מי שלא מכיר, NFT הוא סוג של טכנולוגיה מבוססת בלוקצ'יין של אמנות ועיצוב בפיקסלים שייחודית ממוצר למוצר. הטכנולוגיה משתלבת היטב בעולם המטאוורס והשילוב ביניהם אמור להתחזק מיום ליום.